Весь день просиділи в аеропорту з маленькими дітьми: подробиці скандалу з українськими туристами в Єгипті

Українські туристи застрягли в Шарм-ель-Шейху і вже другу добу не можуть вилетіти додому.

Мова йде про пасажирів авіакомпанії SkyUp, яка кілька разів за останню добу переносила рейси.

Більшість постраждалих купували путівки у відомого туроператора Join Up. Поки одні українські туристи перебувають у Шарм-ель-Шейху і досі не знають, коли зможуть потрапити додому, інші клієнти того ж туроператора не змогли відлетіти в Шарм-ель-Шейх зі Львова. І зараз мають намір домагатися компенсації за невдалий відпочинок. Подробиці того, що відбувається «ФАКТИ» дізналися від постраждалих туристів.

— Ми повинні були відлетіти з Шарм-ель-Шейха 14 травня, — розповів «ФАКТАМ» турист Костянтин. — Але досі перебуваємо в Єгипті. Сьогодні весь день провели тут, тільки вже в іншому готелі. Вчора, 14 травня, ми, як і годиться, виселилися з номера і повинні були їхати в аеропорт. Але рейс відклали. Довелося сидіти в лобі готелю. Добре ще, що у нас залишилися браслети і був доступ до їжі і воді. Але не всім так пощастило. В інших готелях туристів, після виселення з номерів вже не годували.

За словами Костянтина, причину затримки рейсу їм ніхто не пояснив. А коли стало зрозуміло, що 14 травня вже ніхто нікуди не полетить, туристів відвезли в інший готель.

— Тут умови просто жахливі, — каже Костянтин. — Номери не прибрані, постільна білизна в плямах. На таких брудних ліжках нам довелося спати в одязі. У цьому готелі годують, але мимоволі думаєш про те, що на кухні цього готелю може бути також «чисто», як і в номерах і стає не по собі. В цей готель привезли туристів з різних готелів, які, як і ми, не змогли відлетіти. Приїхало п’ять автобусів, постраждалих туристів — кілька сотень! Поряд зі мною люди, які повинні були вилетіти ще 13 травня. Чекають вже другий день. Ми полетіли до Єгипту всією родиною. Вирішили з дружиною зробити подарунок моїм батькам, тому поїхали вшістьох.

Представники туроператора і авіакомпанії не виходять з нами на зв’язок. Інформацію ми дізнаємося тільки від свого турагента. Їй сказали, що літак начебто зламався. Але ніякої конкретики. Кажуть, що ми повинні полетіти сьогодні ввечері, 15 травня. Зараз нас привезли в аеропорт. Дорога теж була з пригодами. Нас посадили в автобус, але 40 хвилин ми нікуди не їхали. Чотири автобуси з людьми просто стояли на дорозі. Виявилося, водії чекали команду з аеропорту. Ходять чутки, що SkyUp не заплатив аеропорту за обслуговування.

Тим часом львів’янка Аліса Коломієць розповіла «ФАКТАМ», як її мама з вини тих же туроператора і авіаперевізника не змогла полетіти в Єгипет.

— Мама повинна була летіти в Шарм-ель-Шейх 14 травня в 10:30 ранку, — сказала «ФАКТАМ» Аліна Коломієць. — Але в ніч на 14 травня стали надходити повідомлення про те, що рейс переноситься. В останньому повідомленні було сказано, що виліт перенесли на 21.00. В 19.00 ми приїхали в аеропорт. І зрозуміли, що ніхто нікуди не летить. Туристів з Білорусі, які спеціально летіли до Львова, щоб звідси полетіти в Шарм-ель-Шейх, вирішили розселити по готелях. Бідні люди весь день просиділи в аеропорту. Багато з них з маленькими дітьми. Найжахливіше, що ніхто не міг нічого пояснити. В аеропорту не було жодного представника авіаперевізника. Представників туроператора ми теж не знайшли. А співробітники аеропорту тільки говорили, що рейс відкладається.

В результаті ми поїхали додому. Всю наступну ніч я намагалася з’ясувати хоч якусь інформацію. Додзвонитися на гарячу лінію Join Up виявилося справжньою проблемою. Там годину ніхто не брав трубку. Коли мені нарешті вдалося зв’язатися з представником SkyUp у Львові, вона сказала, що літак, на якому ми повинні були відлетіти, знаходиться в Шарм-ель-Шейху в аварійному стані. І, мовляв, не факт, що він зможе повернутися в Україну. Цікаво, що, коли я нарешті додзвонилася туроператору і повідомила їм цю інформацію, там здивувалися: мовляв, перший раз про це чуємо.

Сьогодні вранці з’явилася інформація, що виліт буде в 12:00. Але трохи пізніше рейс знову перенесли — тепер вже на 20.00. І на табло інший авіаперевізник — не SkyUp, а Bukovyna. Вже зрозуміло, що мама нікуди не полетить. Ми купили їй путівку на шість днів. Навіть якщо станеться чудо і сьогодні ввечері літак вилетить, два дні вона вже втратила. Тому ми будемо домагатися від туроператора компенсації за зіпсований відпочинок (тут треба сказати, що авіакомпанія SkyUp афілійована з туроператором Join Up). Причиною події стали не погодні умови або який-небудь інший, не залежний від авіакомпанії форс-мажор. Тут мова про організацію процесу. І про ставлення до клієнтів. Туроператор досі навіть не сказав нам, в чому причина! І поки нам представник авіаперевізника каже, що літак зламався і знаходиться в Шарм-ель-Шейху, українцям, які зараз застрягли в Єгипті, навпаки, розповідають, що поламаний лайнер у Львові. Чому ніхто не каже правду?!

«ФАКТИ» звернулися за коментарями до туроператора. Піар-фахівець Join Up Наталія Калініченко повідомила «ФАКТАМ» наступне:

— Затримки рейсів викликані технічними причинами. Мова йде про рейси зі Львова. Також ми інформували про затримки із Запоріжжя. Що стосується вильоту туристів до Шарм-ель-Шейха, то там були питання з аеропортом, з якого повинен був вилітати літак. Туристам в Шарм-ель-Шейху продовжили проживання в готелі. Українських туристів ми інформуємо завчасно. Іноземних туристів селім у готелях і годуємо.

За словами Наталії Калініченко, туристи можуть отримати компенсації за зіпсований відпочинок:

— Враховуючи ситуацію, туристи можуть отримати компенсації. Кожна заявка на компенсацію розглядається в індивідуальному порядку. Заявку можна подати через турагентство, де був куплений тур, адже безпосередньо з туристами туроператор не працює. Ми працюємо з турагентствами.