Ернст оновлює обличчя і зміст каналу, щоб не “оновили” його?

Эрнст обновляет лица и содержание канала, чтобы не "обновили" его?

На Першому каналі пройшов ряд знакових звільнень – вже підтверджений догляд актора і телеведучого Олександра Олешко

У прес-службі телеканалу повідомили, що шоумен не працює у них вже близько півроку. Телеканал не став продовжувати контракт з ведучим популярної програми “Точнісінько” з-за того, що для нього “не знайшлося відповідних проектів”. Раніше стало відомо, що з телеканалу йде Андрій Малахов – практично обличчя каналу, ведучий щоденної програми, що виходить у прайм-тайм. Що відбувається, чому “Перший канал” “втрачає” свої обличчя?

Эрнст обновляет лица и содержание канала, чтобы не "обновили" его?

Олександр Олешко. Фото з сайту kinopoisk.ru

З одного боку, експерти Накануне.RU пояснюють все звичайною фразою “просто бізнес, нічого особистого”, з іншого боку, політологи впевнені – все, що відбувається з головним державним каналом напередодні 2018 року, пов’язано з політикою, і перестановки такого плану не відбуваються просто так. Можливо, нас чекає плановий ребрендинг ОРТ. Все-таки “Перший канал” – це телевізійна вітрина держави, а держава, нехай навіть вульгарно-ринкове, перед виборами повинно намагатися “тримати марку”.

“Природно, все, що відбувається на “Першому каналі” навіть у розважальному секторі – пов’язане з політикою. Центральний канал на постійному контролі у першої особи держави, Путін чудово пам’ятає, як телебачення у 1999-2000 році зробило з нього в короткі терміни політика федерального масштабу, і тому розуміє, що це ключовий ресурс. Звичайно, це вже не такий важливий медіа-сектор, як це було на початку “нульових”, коли інтернету, грубо кажучи, не було, але, тим не менш, теле-аудиторія і зараз є ключовою”, – говорить у розмові з Накануне.RU політолог, директор Центру політологічних досліджень Фінансового університету Павло Салін.

Ще рік тому в жовтні спостерігачі широко обговорювали невдоволення Путіна – нібито “Перший” погано відпрацював політичний порядок виборів у Державну думу. Хтось розцінив це як вкидання проти гендиректора Костянтина Ернста, а хтось і погодився, що канал перестав відповідати завданням влади і більш того – він перестав відповідати запитам аудиторії, назавжди застрягши в 90-х зі своїми калькированными з Заходу теле-шоу, мелодрамами про “кривавий режим” і поліцейськими серіалами, набили оскому.

Читайте також:   Адвокат Вільяма Браудера розповів про зникнення понад ста томів з матеріалів справи финансис

Эрнст обновляет лица и содержание канала, чтобы не "обновили" его?

Костянтин Ернст. Фото з сайту kinopoisk.ru

Апофеозом народного обурення стали новорічні “вогники” – дісталося всім, але найбільше критики отримав задає тон “Перший канал”. Глядачі навіть склали петицію, в якій розповіли, що всім набридло дивитися на Пугачову з року в рік і слухати жарти Галкіна. Стара діва, а за сумісництвом”молода” мати Алла Борисівна сприйняла все на свій рахунок, на її захист стали шанувальники, але справа була, звичайно, не в ній – а у всій концепції телевізійного вінегрету. На це Ернст відповідав з посилом “піпл хаває” – що, загалом, рейтинги є, значить, сенсу змінювати щось немає. А зокрема про новорічні програми – їх і так ніхто не дивиться повністю, яка різниця, що показувати? Дуже дивна заява, адже всі знають з часів листоноші Пєчкіна, що в Новий рік головна прикраса столу – це телевізор. А що, якщо там показують такий несвіжий продукт, що шматок в горло не лізе?

Плата за самовдоволення виявилася вагомою – на початку січня 2016 року ЗМІ повідомили, що телеканал “Росія 1” ( ВГТРК) вперше став найпопулярнішим в країні. Про це свідчили дані Mediascope (колишня TNS Russia). Тим не менш, як сонце до заходу, “Перший канал” за інерцією котився вниз все початок 2017 року, а позиції Ернста додатково зіпсував фільм “Вікінг”, що викликав неоднозначне ставлення і не став лідером у прокаті (Ернст був продюсером картини). Невдоволення викликало й таємне рішення “Першого каналу” відправити на сумнівне “Євробачення” співачку з обмеженими можливостями, тримали інтригу до березня, обійшовши всенародне голосування. Знаючи, як з нашими співвітчизниками надходять на Україні, суспільство всерйоз злякався за життя і здоров’я тендітною і беззахисною Юлії Самойлової, звинувативши Ернста в жорстокості і бажання нажитися на рейтингах. А заключним актом феєрії вульгарності стало широкообсуждаемое шоу Малахова, де з’явилася, і неодноразово, дівчина, що стала вже “мемом” – Діана Шуригіна.

Эрнст обновляет лица и содержание канала, чтобы не "обновили" его?

Кадр: «Хай говорять». Випуск 31 січня 2017 року

“У нас взагалі є проблема з федеральним каналами як раз з точки зору концептуальної, з точки зору творчої – багато смаків, багато несмаку, – говорить у розмові з Накануне.RU публіцист і письменник Дмитро Лекух. – Реклама давно продається не по секундах, а по пунктах рейтингу, і будь-який підйом або падіння рейтингу моментально відбивається на економіці підприємства. Це вже давно математика, і говорити, що мені все одно, дивиться хтось новорічну програму чи ні – це просто лукавити. Не думаю, що великі рейтинги дає чи то дівчина, чи то сама “изнасиловавшая” все населення країни Шуригіна. Навряд чи її присутність дало шалені рейтинги. Що стосується Олешко, Малахова, то канал такого рівня – це не приватна лавочка, це серйозне підприємство і, природно, такого роду кадрові перестановки робляться, виходячи з соціологічних досліджень. Тому я впевнений, що такі перестановки, коли мова йде про особу каналу, не приймаються випадково. Або вирішили оновити кадри, тому що необхідний ребрендинг, або цифри пішли вниз”.

Читайте також:   ЗМІ придумали норвезьких дипломатів і нобелівського лауреата, називають російським Крим

Примітно, що боротьба проти Ернста невстановленими колами ведеться ще з 2014 року, коли з’явилися перші подібні вкидання – що він нездатний керувати головним рупором в державі, що застряг у 90-х, що Путін незадоволений ним особисто. І чутки, які циркулюють давно, тепер отримують новий імпульс з прийдешніми виборами 2018 року. Як вважає політолог Павло Салін, сьогодні розгортається боротьба за порядок денний наступного президентства:

“Яка це буде порядок з точки зору внутрішньої політики – це буде порядок в інтересах “силовиків” або в інтересах тих, кого прийнято називати лібералами? Насправді, я б назвав їх, швидше, технократами, тому що ліберали – це дещо інше (ліберали у нас були в 90-ті роки). Ернст є медіа-менеджером, який зробив кар’єру в 90-ті роки, і тому з боку представників силового крила немає до нього довіри, вони хочуть поставити більш близьких людей, тих, в кому вони більше впевнені. Коли влада опиниться в складній ситуації, як було в кінці 80-х років, то цей медіа-менеджмент 90-х може нанести удар в спину. Їх можна віднести до тих, кого Дугін назвав “шостий колоною”, тобто не відкриті ліберали, а зачаївшися. І Ернста опоненти відносять до такої зачаїлася “шостої колони” і тому постійно намагаються його змінити”.

Політолог відзначає, що Путін, у свою чергу, розуміє, що хоч силовики і гарні в обороні і, може бути, сфері політичного адміністрування, але в економіку їх не пускають, і на телебаченні правлять інші групи (зауважимо, що стосується власників – близькі до президента бізнесмени). Кадрові зміни, які відбуваються на “Першому каналі”, звичайно, пов’язані з політикою, але експерти поки не схильні вважати, що це черговий “підкоп” під Ернста. Дійсно, дозрів новий суспільний запит, і телеканал втрачає аудиторію, і підтримку влади.

Читайте також:   На допомогу "Першому каналу" виділять 3 млрд рублів з бюджету

“Так, я дуже сподіваюся на те, що зміниться на каналі не тільки форма, а й зміст. “Перший канал”, дійсно був довгий час якоюсь мірою є обличчям країни, і хотілося б, щоб він і надалі залишався особою, а не намагався демонструвати протилежні частини тіла. Але таке, на жаль, завжди можна тільки сподіватися, але ніколи не можна розраховувати, – говорить у розмові з Накануне.RU політичний консультант і телеведучий Анатолій Вассерман. – Зараз на нашому державному телебаченні немає головного – навчання і освіти наших громадян. І в результаті ні рекламодавці, ні рекламополучатели не розуміють природи відбуваються з нами процесів – вони схильні реагувати на нагальні обставини замість яких-небудь далекоглядних планів. Але розміщувати рекламу у освітніх та просвітницьких програмах неможливо. Який вихід? В СРСР був державний освітній телеканал, саме його частоту, до речі, передали каналу НТВ при Єльцині в якості сплати за те, що НТВ дуже винахідливо псував Єльцину репутацію, а потім запропонував свої послуги по її ремонту. Можливо, існувала в Союзі практику потрібно відновити і створити новий державний канал”.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *